Orderbekräftelse / Leveransbesked


Efter det att du beställt och betalat varan får du genast en orderbekräftelse via mail.
Här kontrollerar du att allt stämmer som du har beställt, om något är fel kontaktar du kundservice.
Lagervaror skickas normalt efter 1-4 dagar.

Leveranstiden varierar beroende på om varan ligger på vårt eget lager eller på externlager.

Därefter får du lägga på ca 1-10 dagar beroende på var i Sverige du bor någonstans.

En del varor skickas från externlager utomlands och tar därför lite längre tid.


Skulle varan mot förmodan ha tagit slut eller vara restnoterad får du ett nytt besked.



 


Leverans / Transportskada


Stora tunga möbler levereras med lastbil hem till dig.
Bor du i eget hus levereras paketet till tomtgräns. Bor du i lägenhet levereras varan till ytterdörr/trottarkant.
Innan fraktfirman kommer med godset kommer de att kontakta dig så att Ni kan avtala när du kan vara hemma och ta emot varan.
Det är bra om du har någon som kan hjälpa dig att bära in varan.
Små paket levereras oftast till servicepoint, ett utlämningställe för paket i ditt område, det kan t.ex vara en livsmedelsaffär, bensinstation eller liknande. Du aviseras med ett SMS när varan kommit fram till servicepointen och är klar till avhämtning.


När chaffören kommer 
med godset ska du kontrollera att det inte föreligger någon transportskada!



Viktigt!
Kontrollera att antalet kolli stämmer med fraktsedeln så det inte fattas något kolli.
Kontrollera att det inte är några skador på kartongen. Kartongen ska vara hel och torr när du tar emot varan.
Var extra noga med att syna hörnen på kartongen så att dessa inte är intryckta eller deformerade.
Är godset skadat eller om du är tveksam så anmäl detta till chauffören, och säg åt honom att notera detta på fraktsedeln.

Därefter kan du ta emot varorna.

Innan du packar upp varorna jämför du med din orderbekräftelse så att det är rätt varor du har fått.
Om något är fel kontaktar du vår kundservice.

Vägra aldrig ta emot godset, även om det visar sig vara transportskadat. Det tar mycket längre tid och kostar extra pengar om chauffören ska ta godset i retur. Om du vägrar ta emot godset kommer du själv bli ansvarig för returen och retur kostnaden.

Kontakta oss istället så hjälper vi till att fixa problemet 

Vill du ha hjälp med inbärning eller leverans på kvällen mellan 18-21

På vissa orter kan man mot en extra avgift få hjälp med inbärning och leveranser på kvällen. Skriv en notering i meddelande fältet i kassan när du beställer varan, så undersöker vi om det är möjligt och vad det kostar.